Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over je bestelling of over een bestelling plaatsen bij Leen Bakker? We helpen je graag verder. Bekijk hier de veelgestelde vragen. Heb je het antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met de klantendienst.
Veelgestelde vragen
Kortingscodes
Je kunt je kortingscode invoeren in het winkelmandje, voordat je naar de afrekenpagina gaat.
Klik op de link 'Kortingscode invullen', en vul hier je kortingscode in. Als de code geldig is, wordt de korting automatisch toegepast.
Kortingscodes zijn alleen geldig op producten uit ons eigen assortiment.
Producten van verkooppartners zijn uitgesloten van kortingsacties.
Controleer je winkelmandje om te zien of het producten bevat van onze verkooppartners, die niet in aanmerking komen voor de korting.
Producten van verkooppartners zijn op drie manieren te herkennen:
De producten hebben altijd een productlabel met de tekst ‘Verkooppartner’.
Op de productpagina staat ‘Verkoop door: [naam verkoper]’
In het winkelmandje zie je ‘Verkoop door: [naam verkoper]’ bij het product staan. Wanneer er geen ‘Verkoop door: Leen Bakker’ staat, is het product van een verkooppartner.
Leen Bakker werkt samen met verkooppartners, zoals andere webwinkels, groothandels, winkels of fabrikanten, om jou als klant meer keuze te geven.
Dankzij deze samenwerking kunnen wij je een breder assortiment aanbieden, zodat je nog meer producten vindt die passen bij jouw woonwensen.
Leen Bakker biedt producten van verkooppartners aan op de website, maar je koopt deze producten rechtstreeks bij de verkooppartner, niet bij Leen Bakker. Leen Bakker zorgt ervoor dat je via onze website toegang hebt tot hun aanbod en makkelijk kunt bestellen, de verkooppartner regelt de verkoop en levering van het product. Leen Bakker treedt in dit geval op als bemiddelaar.
Kortingscodes gelden alleen voor producten uit ons eigen assortiment. Producten van verkooppartners zijn uitgesloten van kortingsacties.
Als je een bestelling plaatst met zowel producten van Leen Bakker als van verkooppartners, wordt de korting alleen toegepast op de producten van Leen Bakker.
Heb je problemen met het gebruiken van een kortingscode? Controleer dan het volgende:
Voer de kortingscode precies in zoals deze in je e-mail staat.
Kortingscodes zijn maar één keer te gebruiken.
Controleer of de code nog geldig is (let op de einddatum van de actie).
Kortingscodes zijn niet te combineren met andere aanbiedingen of kortingscodes, tenzij anders vermeld
De code is alleen van toepassing op producten uit ons eigen assortiment, niet op producten van verkooppartners.
Kortingscodes zijn niet geldig op bezorg- en servicekosten
Bestellen
Het kan soms 60 minuten duren voordat je de bevestiging ontvangt. Nog niets ontvangen? Het kan zijn dat je bevestiging in de spam map van je e-mailaccount terecht is gekomen.
Online bestellen kan al vanaf €20.-. Dit bedrag is exclusief bezorgkosten. Bij bedragen onder de €20.- geeft de winkelwagen automatisch aan hoeveel je nog te kort komt. Tot die tijd is het niet mogelijk om verder te gaan met bestellen.
Nee, sommige artikelen zijn te breekbaar om te versturen of alleen in de winkel op voorraad. Deze artikelen kun je alleen in onze filialen kopen. Artikelen die je niet online kunt bestellen hebben geen bestelknop op onze website.
Als je de eerste keer bij ons bestelt, vragen wij je om je gegevens zoals je adres en e-mailadres. Het aanmaken van een account is optioneel. Je kunt alleen bestellen indien je een (aflever-) adres in Nederland opgeeft en betaalt met een Nederlands betaalmiddel. Het minimale orderbedrag is €20.- per bestelling.
Helaas kan je de status van je bestelling nog niet volgen in MijnLeenBakker. We werken er aan om dit in de toekomst mogelijk te maken. Word je bestelling via de pakketpost thuisbezorgd? Dan kun je je pakket op de dag van levering wel volgen via track en trace van PostNL. Je ontvangt hiervoor een link via de mail. Bestaat je bestelling uit grote of zware artikelen, dan wordt je bestelling via Extra@Home van PostNL bezorgd afhankelijk van de regio waar je woont. Op dit moment kunnen alleen bestellingen die door Extra@Home bezorgd worden, op de dag van levering gevolgd worden. Lees hier meer over het volgen van je bestelling op de dag van levering.
Indien je een bestelling hebt geplaatst bij een verkoop partner van Leen Bakker ontvang je op het moment dat je bestelling verzonden wordt een track & trace code. Mocht je vragen hebben over de status van de bestelling dan kun je contact opnemen met de verkoop partner. Klik hier voor een overzicht van alle verkoop partners.
Het hangt af van het artikel dat je besteld hebt en de status van je bestelling. Je kunt je bestelling tot 3 werkdagen voor de geplande afleverdatum (deels) annuleren, behalve als je artikelen besteld hebt die speciaal voor jou gemaakt worden. Lees meer over Op maat artikelen bestellen.
Voor overige artikelen geldt tot 3 werkdagen voor de geplande bezorgdatum:
Besteld in de webshop en gekozen voor bezorgen? Neem dan contact op met onze Klantendienst op 03 - 64 18 515.
Besteld in de webshop en gekozen voor afhalen in de winkel? Neem dan contact op met de winkel.
Besteld in de winkel en gekozen voor afhalen of bezorgen? Neem dan contact op met de winkel.
Indien je een bestelling hebt geplaatst bij een verkoop partner van Leen Bakker dien je contact op te nemen met de klantenservice van de verkoop partner. Afhankelijk van de status van de bestelling kan de verkoop partner de bestelling annuleren. Klik hier voor een overzicht van alle verkooppartners.
Het hangt af van het artikel dat je besteld hebt en de status van je bestelling. Je kunt je bestelling tot 3 werkdagen voor de geplande afleverdatum (deels) annuleren, behalve als je artikelen besteld hebt die speciaal voor jou gemaakt worden. Lees meer over Op maat artikelen bestellen.
Voor overige artikelen geldt tot 3 werkdagen voor de geplande bezorgdatum:
Besteld in de webshop en gekozen voor bezorgen? Neem dan contact op met onze Klantendienst op 03 - 64 18 515.
Besteld in de webshop en gekozen voor afhalen in de winkel? Neem dan contact op met de winkel.
Besteld in de winkel en gekozen voor afhalen of bezorgen? Neem dan contact op met de winkel.
Indien je een bestelling hebt geplaatst bij een verkoop partner van Leen Bakker dien je contact op te nemen met de klantenservice van de verkoop partner. Afhankelijk van de status van de bestelling kan de verkoop partner de bestelling annuleren. Klik hier voor een overzicht van alle verkoop partners.
Alle vermelde prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW.
Als de kortingscode niet aan alle voorwaarden voldoet, kun je de deze niet gebruiken. Controleer of de code aan alle voorwaarden voldoet. Lukt het dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze Klantendienst via 03 - 64 18 515.
Betalen en cadeaukaart
Ja, dat kan.
Bekijk meer informatie over de cadeaukaart
Is er iets fout gegaan bij je online betaling dan kun je het na 15 minuten nogmaals proberen. Als de betaling na 15 minuten nog niet lukt, neem dan contact op met onze Klantendienst via 03 - 64 18 515. Wij helpen je graag verder.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat de server van het kantoor waar je werkt op internet op een onhandige locatie staat. Dan kan je betaalpoging mislukken. We raden je aan om het thuis opnieuw te proberen. Tot slot is het van belang dat je betaalrekening voldoende saldo en/of geen blokkade heeft. Twijfel je hierover? Neem dan contact op met je bank.
Wij gaan uiterst zorgvuldig met persoonlijke gegevens om. Als je een bestelling plaatst en je Leen Bakker-account raadpleegt, gebeurt dit in een beveiligde omgeving. Wij bewaren je gegevens op door firewalls beschermde servers en versturen gegevens via een beveiligd certificaat.
Ja, dat is mogelijk. Een tegoedbon is te gebruiken als betaalmiddel in de webshop. De tegoedbon werkt hetzelfde als de cadeaukaart.
Bekijk meer informatie over de tegoedbon
Bezorgen
Als je bestelling via de PostNL pakketpost bezorgd wordt, dan kan je je pakket volgen via track & trace van PostNL. Je ontvangt hiervoor een link via de mail.
Als je bestelling door onze eigen bezorgdienst of MTC-TRANS bezorgd wordt, dan ontvang je de dag vóór levering een sms en/of mail met een indicatie van de bezorgtijd.
Indien je een bestelling hebt geplaatst bij een verkoop partner van Leen Bakker ontvang je op het moment dat je bestelling verzonden wordt een track & trace code. Mocht je vragen hebben over de status van de bezorging raadpleeg dan de track & trace code of neem contact op met de verkoop partner. Klik hier voor een overzicht van alle verkooppartners.
Het is niet mogelijk om vooraf een tijd of dagdeel af te spreken.
Als je bestelling door onze eigen bezorgdienst of MTC-TRANS bezorgd wordt, dan moet je thuis zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. Ben je niet thuis? Dan maak je een nieuwe afspraak met de vervoerder. Je betaalt dan ook voor een tweede levering.
Als je bestelling met PostNL pakketdienst geleverd wordt, dan kan je bestelling ook bij de buren geleverd worden. Zij tekenen dan wel voor ontvangst. Of bij een PostNL-locatie in de buurt. Ze laten een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.
Ja, maar alleen tot de slagboom of receptie. Bezorgen tot de deur is niet mogelijk.
We brengen voor elke bestelling die je laat thuisbezorgen bezorgkosten in rekening. Het is nog niet mogelijk om bestellingen die je op dezelfde dag plaatst te combineren.
Ruilen en retourneren
Retourneren
Vrijwel alle artikelen die je via internet hebt gekocht, kun je binnen een bedenktijd van 100 dagen terugbrengen naar een van onze winkels of als retour aanmelden. Na aanmelding van een retour heb je nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk terug te sturen. De artikelen moeten dan wel, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt, onbeschadigd en in de originele staat en verpakking zijn.
Wij betalen het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Ruilen
Ruilen kan alleen in de winkel. Wanneer je de bestelling retour stuurt naar de webshop, kunnen we geen vervangend exemplaar sturen voor het geretourneerde artikel. Je ontvangt dan het aankoopbedrag terug op je rekening.
Artikelen die je niet kunt retourneren:
Artikelen die voor jou op maat gemaakt of aangepast zijn.
Bekijk de algemene voorwaarden voor maatwerk producten >
Dit kan wel als je er een klacht over hebt en je aanspraak wilt maken op de garantie.
Bekijk alle informatie over retourneren en de retourservice >
Indien het product geleverd is door een verkoop partner van Leen Bakker kan er een afwijkend retourproces zijn. Het retourneren van producten geleverd door een verkoop partner kan niet in een Leen Bakker filiaal. Voor het retourproces en de contact gegevens van de verkoop partner kun je kijken op de pagina van de verkoop partner. Klik hier voor een overzicht van alle verkoop partners.
Garantie en schade
De afhandeling van defecten aan producten loopt altijd via onze winkels, ook als je het product in de webshop gekocht hebt. Onze medewerkers kunnen je snel verder helpen met een oplossing. Kijk hier voor de dichtstbijzijnde winkel.
Bij Leen Bakker ben je zeker van twee jaar garantie volgens de voorwaarden van de CBW. Ben je er niet zeker van of het defect onder garantie valt, neem dan contact op met onze Klantendienst via 03 - 64 18 515 of een van onze winkels.
Indien het product geleverd is door een verkoop partner van Leen Bakker dien je contact op te nemen met de verkoop partner. De contact gegevens en algemene voorwaarden van de verkoop partner kun je vinden op de pagina van de verkoop partner. Klik hier voor een overzicht van alle verkoop partners.
Heb je schade ontdekt, dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen.
Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en thuis laten bezorgen? Vul dan hier het contactformulier in en stuur duidelijke foto’s van de schade mee voor een snelle afhandeling. De Klantenservice neemt daarna contact met je op.
Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en in de winkel afgehaald? Neem dan contact op met de winkel. Bekijk de contactgegevens.
Heb je je bestelling in de winkel geplaatst en daar afgehaald of thuislaten bezorgen? Neem dan contact op met de winkel.
Indien het product geleverd is door een verkoop partner van Leen Bakker dien je contact op te nemen met de verkoop partner. De contact gegevens en algemene voorwaarden van de verkoop partner kun je vinden op de pagina van de verkoop partner. Klik hier voor een overzicht van alle verkoop partners.
Leen Bakker staat voor betrouwbaar en veilig winkelen conform relevante wet- en regelgeving en de geldende gedragsregels. In Nederland is er een verschil in de wet- en regelgeving tussen kopen in een winkel en kopen via internet. Daarom hanteren ook wij verschillende voorwaarden zodat we volgens de wet- en regelgeving werken.
Bekijk alle veelgestelde vragen >
Leen Bakker Klantendienst
Tel: 03 - 641 85 15
Ma t/m vr: 09.00 - 17.00
Neem contact op via contactformulier
Let op: In verband met drukte kan je pakket langer onderweg zijn.